Adatvédelem

Adatkezelési tájékoztató

Általános irányelvek

  • Személyes adatokat csak a hatályos törvényeknek megfelelően gyűjtünk és kezelünk.
  • Az adatokat a lehető legbiztonságosabban tároljuk.
  • Hírlevelet csak annak küldünk, aki ehhez előzetesen és egyértelműen hozzájárult.
  • Az érintettek bármikor kérhetik a róluk tárolt adatok megtekintését, módosítását, törlését.

 

Cookie-k (sütik) kezelése

A weboldal megfelelő működéséhez néha sütiknek (vagy az angol eredeti alapján cookie-knak) nevezett adatfájlokat kell elhelyeznünk számítógépeden, ahogy azt más nagy webhelyek és internetszolgáltatók is teszik. Részletes tájékoztató a sütik kezeléséről .

Személyes adatok kezelése

A regisztrált ügyfelek személyes adatait (név, email cím, számlázási név és cím) a weblap üzemeltetője (lásd: Impresszum) a saját webes adatbázisában tárolja el. A felsorolt személyes adatokat a weblapon regisztráló ügyfelek önkéntesen biztosítják, az Adatkezelési Tájékoztató elolvasása és az ÁSZF elfogadása után. A személyes adatokat tartalmazó adatbázisról a weblap üzemeltetője időnként lokális biztonsági mentéseket készít, melyeket a saját számítógépén tárol.

Személyes adatok módosítása a Felhasználói fiókban

A regisztrált ügyfelek a személyes adataikat (név, e-mail cím stb.) a "Felhasználói profil" nevű blokkban tudják megtekinteni és módosítani (szerkeszteni).

Az adattárolás célja

Az ügyfelekkel való kapcsolattartás céljából a felhasználói név és e-mail cím (továbbá egy jelszó) megadása mindenképpen szükséges, a többi személyes adat megadása opcionális. Megrendelés esetén a számlázási név és cím megadása is kötelező, ezek hiányában ugyanis nem tudnánk számlát kiállítani a vevő részére.

Az adattárolás időtartama

Az ügyféladatokat alapértelmezés szerint az ügyfélfiók megszüntetéséig tároljuk. Az ügyfélfiók megszüntetését az ügyfél bármikor kérheti a  Kapcsolat  menűpont alatt..

Ha az ügyfél csak bizonyos adatait (pl. név, számlázási adatok) szeretné törölni, ezt is megteheti az ügyféladatok módosításával (szintén a "Felhasználói fiók, illetve - profil" nevű blokkban). Az ügyféladatok törlését természetesen e-mailben is bármikor kérheti a  Kapcsolat  menűpont alatt. Az ügyfélfiók megszüntetésével az esetlegesen feldolgozott és kifizetett megrendelések adatait is töröljük a rendszerünkből, egyedül a számlákhoz kapcsolódó számlázási adatokat tartjuk meg.

Az adattároló tárhelyszolgáltató adatai

Az ügyfelek személyes adatait titkosított formában, webes adatbázisban tárolja a weblap üzemeltetője. Erre a célra a webtárhelyet a Tárhely Szolgáltató (lásd: Impresszum) biztosítja.

A személyes adatok (név, email cím) továbbítása, megosztása

Nagy gondot fordítunk az ügyféladatok biztonságára, ezért a személyes adatokat soha, semmilyen körülmények között nem osztjuk meg harmadik féllel.

Adatvédelmi bejelentés a GDPR szerint

A GDPR iránymutatása szerint az esetleges adatvédelmi incidens(eke)t  a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) részére szükséges jelenteni.  Adatvédelmi incidensnek azt nevezzük, amikor olyan biztonsági probléma lép fel, melynek következménye a kezelt személyes adatokhoz történő jogosulatlan hozzáférés, azok véletlen vagy jogellenes megsemmisítése, elvesztése, megváltoztatása. Ilyen incidens lehet pl. az informatikai rendszer feltörése, az adatok nem megfelelő tárolása, személyes adatokat tartalmazó adattároló elvesztése stb.

A NAIH felé minden egyes adatvédelmi incidenst be kell jelenteni indokolatlan késedelem nélkül, de maximum 72 órán belül, amit ezen a linken lehet megtenni: https://www.naih.hu/adatvedelmi-incidensbejelent--rendszer.html. Az elektronikus bejelentés mellett lehetőség van papír alapon történő incidens bejelentésre is, melyhez formanyomtatványokat szintén a fenti linken lehet találni.

További információk

Az adatkezeléssel, adatvédelemmel kapcsolatos kérdéseit e-mailben a  Kapcsolat  menűpont alatt teheti fel.